Motor
4,0 L luchtgekoelde flat-six (Ed Pink) + Vonnen hybridesysteem | 550 pk

4,0 L luchtgekoelde flat-six (Ed Pink) + Vonnen hybridesysteem | 550 pk
G50 5-versnellingsbak, met elektromotor tussen verbrandingsmotor en transmissie
± 1 335 kg
± 246 km/u
BB-Auto bouwde auto’s die hun klanten bij de fabrikant niet konden krijgen. Hun eerste grote succes was een Porsche. In de jaren ’70 verklaarde het in Stuttgart gevestigde bedrijf dat de carrosserie van hun 911 Targa te zwak was voor een Turbo Targa. Voor Buchmann was dit minder een afwijzing dan een uitdaging. Hij wilde immers altijd al de snelste auto hebben. En het moest een cabriolet zijn. Motor, chassis en aerodynamica waren altijd de prioriteit van Porsche. Bb-Auto richtte zich op uitrusting, interieurontwerp en kwaliteit. Met diverse verstevigingsmaatregelen creëerden Buchmann en zijn team een Targa-carrosserie met een bredere achterkant. Door een reclamecampagne in samenwerking met Polaroid kreeg de auto een legendarische lak met accenten in regenboogkleuren. De Porsche 930 Turbo Targa, ook bekend als de Regenboog-Porsche, was geboren en meteen beroemd.







